rhel7, DNAT a neocekavane chovani [trochu delsi]

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pondělí Leden 26 15:24:29 CET 2015

Dd,

On Sun, Jan 25, 2015 at 05:35:37PM +0100, "Zdeněk Kaminski" wrote:
> [...]
>
> iptables -t nat -A PREROUTING -i <vnejsi_interface> -p tcp -d
> <vnejsi_adresa> --dport <vnejsi_port> -j DNAT --to
> <vnitrni_adresa>:<vnitrni_port>
>
>  je nutne pridat jeste alespon pravidlo
>
> iptables -t nat -A POSTROUTING -o <vnejsi interface> -p tcp -s
> <vnitrni_adresa> --sport <vnitrni_port> -j SNAT --to
> <vnejsi_adresa>:<vnejsi_port>
>
> aby fungovalo preposilani paketu do vnitrni site na server B, ale take aby
> pakety, ktere server B odesila zpet, aby byly SNATovany (nikoliv
> MASQUERADovany) na spravnou adresu a do cile tak dorazily tak, jak cil

v podstatě jo, ale třeba je MASQUERADING na Linuxu tak
inteligentní, že to dokáže pohlídat?

Osobně bych to pravidlo do POSTROUTING-u dal _před_ pravidlo na
MASQUERADE a IMHO by to mělo chodit správně.

Ostatně, můžete přece použít tcpdump nebo tethereal a podívat se,
jak vypadají pakety na odchozím rozhraní...

> No TED jsem si to zkusil na rhel5 (2.6.18-371.6.1.el5) a zjevne mi staci
> jen to prvni pravidlo :-( Grrrr.

To jedno pravidlo nestačí. Ale Vy tam přece musíte mít
MASQUERADE-u nebo SNAT pro ostatní provoz z vnitřní sítě, nebo se
mýlím?

> Delam neco spatne nebo to tak ma chodit?

No, třeba jste narazil na bug... :-)

> Z.K.
> --

Zdraví