postfix a spam

Jan Novacek konference na cimboraservis.cz
Čtvrtek Květen 28 11:47:30 CEST 2015

Preji hezky den,
spravuji postovni server Postfix a trapi me spam.
Kazdou  chvili  pres  muj  server  nejaky  jde  a  musim to likvidovat
manualne. Kdyz to neudelam dostatecne rychle, koncim na blacklistu.

Kratka verze dotazu - jak toto resite vy?

Delsi verze dotazu:
spamy   mi  chodi  pres  a) zavirovany web (musim zajistovat php mail,
weby nejsou moje), b) pres smtp po ukradenem nebo uhodnutem hesle

Zatim  to  resim  tak, ze povoluji v Postfixu jednomu uzivateli poslat
napr. max. 10 mailu za minutu.
Jakmile  se zacne tvorit vetsi fronta zjistuji co se deje a podle toho
jednam (zmena hesla k uctu, zastavení webu, blokovani zlobive IP)

Chtel jsem to resit jiz na urovni iptables.
Mam  ted  spusteny  skript,  ktery  mi  pocita  pakety na jednotlivych
portech. (zajimaji me porty pro pop3,imap,ftp, ssh)
Sliboval jsem si od toho, ze zjistim kolik paketu udela 1 IP adresa za
5  minut  na  jednotlivých  portech. Potom tyto cisla pouziji a pomoci
recent  modulu  do  iptables  budu  umet  identifikovat  a  zastavovat
podezrele chovani, jednoduse a pro cely server najednou.

Jenze to bud takto delat nelze nebo to delam spatne.
Mam  korektni  IP  adresu (tj. neutocici, běžný uživatel), který má za
těch  5 minut napocitano vice paketu nez IP adresa, ktera se pokousela
o slovnikovy utok.

Zavirovany web posilajici pres php mail z localhostu je druhy problem.
Napadlo   me   reseni  nasadit  druhy  postfix  na  jinem  portu. Tomu
soucasnemu  na  25  zakazat  localhost.  Novy  postfix  na  portu 2525
limitovat  nejak jinak nez ten stavajici.

Díky za kazde nakopnuti,
Honza