CentOS cluster a DRBD

Pavel Just Pavel.Just na simac.cz
Sobota Říjen 3 21:00:35 CEST 2015

Zdravím.

Mám CentOS 6.7 s DRBD 8.4.5 a klastrovými službami (ricci/luci).
Potřebuji zrcadlený diskový prostor mezi dvěma stroji(ne filesystém).
Nakonfiguroval jsem si drbd  resource. Chodí, překlápí se, po
startu je v Secondary/Secondary, kde ho přepnu na primary, tam
lze do /dev/drbd0 zapisovat. V /proc/drbd je přesně co očekávám.
Prima.
Myslel jsem si, že překlápění mezi uzly (a s tím i překlápění
dalších služeb) mohu řídit pomocí clusteru. Webové rozhraní
mi nabídne službu drbd a v /etc/cluster/cluster.conf pak mám:
<rm>
        <resources>
                <drbd name="drbddisk" resource="ixdisk"/>
        </resources>
        <service autostart="0" name="disk" recovery="relocate">
                <drbd ref="drbddisk"/>
        </service>
</rm>
Bohužel po zadání clusvcadm -e drbddisk  se služba nastaruje,
clustat říká, že služba běží, ale na daném uzlu se nestane vůbec
nic. Dokonce ani nepozná, že mu drbd vypnu. Nikde žádná hláška
o chybě. Co dělám špatně ?

Díky za nakopnutí.

Pavel