Linuxove prednasky na tema dohled nad sitemi

Václav Ovsík vaclav.ovsik na seznam.cz
Středa Říjen 7 18:16:32 CEST 2015

Zdravim,

On Wed, Oct 07, 2015 at 01:57:13PM +0200, Jan Kasprzak wrote:

> Dan Ohnesorg wrote:
> : organizujeme na podzim (termin budeme ladit i podle prednasejicich)
> : linuxove odpoledne na FAV ZCU. Tematicky by to melo byt o Icinga, Zabbix,
> : OpenNMS, ale urcite i netflow/sflow collectorech, smokepingu a kousek
> : centralniho logovani. ELK, Graylog2...

nejsem pravej na recneni pred publikem, ale neda mi to a podelim se
tady o pozitivni zkusenost s CheckMK.

> :
> : Ja bych si asi vzal prednasku o distribuovane instalaci Icingy 2, ale
> : hledame dalsi prednasejici, primarne bych tam rad videl Zabbix a OpenNMS,
> : ale mozna nekdo mate instalace Cacti nebo neceho uplne jineho. Proste
> : nevahejte mi napsat, pokud mate neco so si myslite, ze by mohlo ostatni
> : zaujmout.
>
> 	Ja bych uvital neco o masivnim shromazdovani provoznich dat
> nejen ze sitovych prvku - treba by to mohlo byt o collectd nebo necem takovem.
> Sam o tom (zatim?) nic moc rict neumim, tak pisu radeji sem, treba se nekdo
> [...]

Pokud berete grafy RRD jako taky nejaka data, tak to lze chapat i jako
monitoring i sber dat.

Provozujeme CheckMK na Debianu vlastnorucne zkonfigurovany s dalsimi
komponentami PNP4Nagios, RRDCached. Autor/i se to snazi pojmout take
komercne jako Open Monitoring Distribution - OMD, ale to me osobne
nebylo od zacatku sympaticke (i kdyz to bylo free), ja radeji zakladni
balicky po svem.

Jako backend to uziva Nagios / Icinga 1.
Me se na tom libi automaticka invetorizace - nainstalujete do systemu
agenta a ono si to samo zjisti co je zajimave k dohledovani. Sitove
prvky to ojede pres SNMPwalk a taky to udela samo inventory.

Checky to nedela jako jednotlive requesty pro kazdou sluzbu jak bylo
zvykem s NRPE, ale sbira vsechno naraz z agenta systemu a vysledky doda
jako pasivni checky do Nagios / Icingy, takze to ma slusny vykon.
(rozebrano v doc)

Dokumentovano pekne, viz http://mathias-kettner.com/checkmk.html. Jenom
to chce se do toho trosku dostat. Rozsireni lze psat v Pythonu. Par veci
jsem spachal (naposledy treba pro termocidlo od Papoucha), neni to nic
sloziteho.

CMK je backportech pro Debian Jessie ve verzi 1.2.6p12.
--
Zito