dropwatch - pouzitelnost

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Úterý Září 15 11:08:35 CEST 2015

DD,

On 9/15/2015 8:30 AM, Petr Barta wrote:
> Nejsem na dropwatch expert, ale pokud vim, potrebuje trochu zkusenosti
> a cteni kodu na to, aby se dal pouzit nejak rozumne (zkusenost bych
> snad mel, ale to cteni kodu mi dela problem ;-) ). Docela pekny zaklad
> je treba na https://access.redhat.com/solutions/206223

to si bohuzel neprectu , nemam zadne subscription od RH.

Mozna mi unika princip sledovani dropu. Pokud vim tak dropwatch vyuziva
tracepointy v kernelu, konkretne monitoruje volani  funkce
kfree_skb()<http://lxr.free-electrons.com/ident?v=3.6;i=kfree_skb>. Neni
mi ale jasne jak na zaklade pocitani pouziti te funkce dojde ke dropum.
Tahle funkce se prece musi volat i pri beznem zaniku skb bufferu po
zpracovani (uspesnem) packetu. Ale asi plati nejaka umluva, ze na
mistech kde se dropuje se vola kfree_skb(), ktera zavola prislusny
tracepoint a na miste kde skb ma byt uvolneno po doruceni packetu se
vola __kfree_skb() nebo neco podobneho, co zavola jiny tracepoint
(trace_consume_skb(skb)). Viz
http://www.spinics.net/lists/netdev/msg210294.html.

Jenze mi to nejak zatim nesedi s tim, co mi reportuje
dropwatch/systemtap. Mozna pouzite jadro nema v poradku prislusne
tracepointy.

Ted momentalne se snazim prijit na to, proc pribyvaji tx_droppped
packety na VLAN interface jednoho routeru (ScientificLinux 6.7).
Countery se chovaji zajimave - vetsinou par dropu za 5 minut ale obcas
50/sec v souvislem useku desitek minut (bez souvislosti s tokem dat).
Pravdepodobne to nema na funkci vliv (mozna jsou to nejake packety,
ktere z principu VLAN rozhrani zahazuje a mozna vznikaji lokalne),
zadnou ztratovost forwardovanych packetu jsem primo kvuli tomu zatim
nepozoroval, ale chtel bych mit jistotu. Ta vlanka je nad bondovanym
rozhranim ze 2 ethernetu ...

Diky

--
Dalibor Toman