Co vyplnuje "/dev"?

d.petr d.petr na post.cz
Úterý Srpen 23 16:18:30 CEST 2016

	Dobrý den,
	zjistil jsem, že vlastně nevím, co (kdo) vyplňuje adresář /dev. Mám
tady škatulku s ARMem a Linuxem, je tam speciální jádro (2.6.35.14 s
nějakými záplatami) a Debian (mix verzí 7 a 8).
	Co jsem se o zařízeních v Linuxu dočetl, tak kdysi býval údajně /dev
vyplněn staticky dopředu. Tady to tak není. Později se v jádře objevil
DevFS. Ovšem v configu použitého jádra žádná zmínka o DEVFS není (ani
jako povolené či nějak použité, ani jako nezapnuté; prostě řetězec
"devfs" v configu není). Aktuální stav v Linuxu by měl být s udev, ale
ten nainstalován není; a mám dojem, že když jsem ho jednou při nějakých
testech nainstaloval, systém pak nenabootoval.
	Přitom např. při zasunutí něčeho do USB se v /dev objeví nový soubor,
takže dynamicky to nějak funguje. Ale kdo to tedy ovládá? Co mám hledat?

Za případnou radu předem díky.
Petr