SMTP graylisting

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Pátek Červenec 22 11:41:09 CEST 2016

Ahoj všem,
chtěl bych se zeptat, jestli má ještě dnes smysl používat greylisting? Mám
ho nasazený, ale statistiky nedělám. Každopádně v kombinaci se
spamassassinem projde pořád relativně hodně málo spamů.
Akorát teď jsem narazil na nepříjemnou věc, kdy se microsoftí cloud snaží
zákazníkův email doručit pokaždé z jiné adresy, což logicky nefunguje. Po
pěti hodinách se to náhodou trefilo do nějaké z těch IP, ale očividně jich
mají mnohem víc a doručení se vůbec nemuselo podařit.
Proto by mě zajímal názor vás všech, jestli graylist nadále používat nebo ho
zrušit jako překonaný? Případně mě napadlo udělat výjimku pro CZ a SK
domény, ze kterých chodí nejvíc skutečných mailů a doufat, že se zbytkem si
poradí antispam.

Předem děkuji za odpovědi.

T.K.