RAID1- DISK >2TB

Martin Kraus lists_mk na wujiman.net
Čtvrtek Březen 31 09:59:11 CEST 2016

On Wed, Mar 30, 2016 at 09:08:32PM +0200, c0re wrote:
> Ale dnes som nasiel na internete informaciu:
> "Při použití bitmapy se data zapisují pouze na primary disk!. Je-li tedy nastaveno použití bitmapy
> na čerstvě vytvořené RAID pole, nebude žádná replikace probíhat a přidaný disk zůstane čistý! "
> Je teda lepsie vytvarat pole bez bitmapy?

To uplne netusim co tim autor rika. bitmapa zapisuje bloky, ktere muzou byt out of sync

man md:

>From  Linux 2.6.13, md supports a bitmap based write-intent log.
If configured, the bitmap is used to record which blocks of the array
may be out of sync.  Before any write request is  honoured,  md  will
make  sure  that the corresponding bit in the log is set.  After a period
of time with no writes to an area of the array, the corresponding bit
will be cleared.

Z toho bych pochopil ze pri zapisu se oznaci blok jako potencialne out of sync
ale blok se zapise na obe zarizeni. pokud se do nej nejakou dobu nezapisuje, tak
se oznaci jako clean. v pripade vypadku se pak md pri resyncu kouka pouze na
oznacene bloky. pokud nejaky disk umre, tak nema bitmapa zadny efekt.

popis:

https://raid.wiki.kernel.org/index.php/Bitmap

Pokud nechcete na zacatku resyncovat tak --assume-clean bych si myslel ze dela
co chcete ale v manualove strance to nedoporucuji.

Jinak to pole se da normalne behem syncu pouzivat, akorat nebude jeste redundantni.

Otazka pak samozrejme stoji, pokud mate 4TB dat na SATA discich (predpokladam
ze i nejaka desktop verze) a na lowend radici, jestli se nevyplati mit to pole
ze 3 disku pro priad, ze nejaky umre (coz je predpoklad toho, ze se vubec raid
dela) a nez privezete dalsi, vymenite a nez dojede resync tak nemate redundanci
pro potencialne 4TB dat.

Samozrejme zavisi na tom, co na tech discich je a z vlastni smutne zkusenosti
muzu rict ze ani 3 redundantni kopie nejsou zarukou ze neprijdete o cele pole.

mk