CEPH?

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Středa Listopad 9 12:36:02 CET 2016

Dd,

moc děkuju, docela jste mě povzbudil...

Už tady též dělám testovací prostředí ze 4 vyřazených serverů
(3 Ceph + 1 OpenNebula).

Mám to přes LACP propojené na dva HP switche (ty zase spojené
přes IRS)

Co se týče stability - pohoda. Už jsem několikrát restartoval
jednotlivé stroje s CEPH-em za současného provozu a vše OK (na
každém stroji mám 1 MON a 1 OSD) Data mám nastavena na 3
repliky s tím, že v případě havárie stačí 2 repliky.

Co se týče přenosové rychlosti (teď měřím pomocí bonnie++
rychlost uvnitř virtuálu) tak zatím tedy nic moc - ceph samotný
mi hlásí max. cca 160 iops a max 9MB/s. Instalace Debianu do
virtuálu, která mi běžně trvá cca 10-15min. mi trvala skoro 2
hodiny. bonnie++ mi změřil toto:

Version  1.97       ------Sequential Output------ --Sequential
Input- --Random-
Concurrency   1     -Per Chr- --Block-- -Rewrite- -Per Chr-
--Block-- --Seeks--
Machine        Size K/sec %CP K/sec %CP K/sec %CP K/sec %CP K/sec
%CP  /sec %CP
TEST             8G            2828   0  5713   1           37132
7  98.1   8
Latency                        9755ms    2063ms
1018ms    1729ms

1.97,1.97,TEST,1,1478687461,8G,,,,2828,0,5713,1,,,37132,7,98.1,8,,,,,,,,,,,,,,,,,,,9755ms,2063ms,,1018ms,1729ms,,,,,,

Což je dost drsné - cca 3MB/s při latenci skoro 10s. Uff.

Měřil jsem pomocí bonnie++ i jednotlivé nod-y - mají přenosovou
rychlost 70MB/s, na jednom nodu mám Arecu s RAID5 polem
(potřeboval jsem více než 1TB a byly tam jen 320GB disky), tam je
rychlost cca dvojnásobná.

No, je to asi zatím na delší trať :-(

Každopádně nekončím, budu zkoušet dál. :-)

Zdraví
Honza Marek