Zaznam v syslog: bond0: PROBE: c_arp eth1 && cas vlan3981 BAD

Neděle Září 11 23:48:20 CEST 2016

On Sun, 11 Sep 2016, Zdeněk Janiš wrote:

> Může mi prosím někdo objasnit co znamená tato hláška v syslog:
> Sep 11 22:23:40 gw kernel: bond0: PROBE: c_arp eth1 && cas vlan3981 BAD

To znamená, že jádro si současně myslí, že má funkční aktivní slave
(vlan3981), a zároveň vybírá náhradníka (a aktuální kandidát je eth1),
protože aktivní slave selhal.

Mělo by být buď jedno nebo druhé, ale ne obě možnost najednou. Váš
počítač zřejmě objevil nějakou cestu, jak se dostat do tohoto schizoidního
stavu.

A propos: není trochu divné kombinovat do jednoho bondu fyzický interface
(eth1) a vlan (vlan3981)?

--
Pavel Kankovsky aka Peak                      "Que sais-je?"