BTRFS - kopírovaní

Zdeněk Janiš zdenek.janis na brajan.cz
Čtvrtek Duben 13 10:02:20 CEST 2017

Dobrý den,
narazil jsem na "zajímavou" vlastnost/problém s BTRFS:

Mějme subvolume "DATA" s cca 450GB dat.
1) vytvořím RO snapshot:
       btrfs subvolume snapshot -r ./DATA DATA_000
2) kopírovaní "DATA_000" na jiné zařízení (1.5T volno - 20GB již jiná
záloha), taky s BTRFS:
    - přes MC -> po mnoho GB, (odhadem 75% kopírovaných dat) zahlásí, že
na zařízení není volné místo. Když se na to po delší době podívám
(nesedím u toho) přes du, tak je obsazeno cca 25%. Zvolím v MC, aby to
zkusil znova a vesele se pokračuje v kopírovaní.
    - přes "btrsf send ... | btrfs receive" po dlouhé době opět chyba,
že na zařízení není místo, ačkoliv přes du je. Zde ovšem pokračovat nelze.

Zřejmě se bude jednat o nějaké dočasné zaplnění, které se po čase
"uklidí". Zajímá mě, zda to je vlastnost (znamá?) a nebo chyba.
Případně, zda je možné toto chovaní změnit/vypnout.

Děkuji.

--
   Zdeněk Janiš