Re: Nefunguje iptables PREROUTING pro eth1 - Vyřešeno

d.petr d.petr na post.cz
Pondělí Srpen 28 14:43:42 CEST 2017

Sakra, teprve teď jsem si všimnul, že odpověď šla jen přímo p.
Kaňkovskému, tak posílám znovu do konference:

Pavel Kankovsky wrote on 27.8.2017 09:44:
> On Sun, 27 Aug 2017, d.petr wrote:
>
> Na druhou stranu moc nechápu, kam byste chtěl přesměrovávat pakety pro
> již běžící (a zřejmě již pře-NAT-ované) spojení.

> Existuje balík "conntrack-tools" a v něm je program "conntrack", který
> to umí, je-li použit s opšnou -D. Budete potřebovat ještě nějaké
> knihovny na netlink.

	Díky za rady a podněty, bylo to opravdu způsobeno již existujícím spojením.
	(Abych to vysvětlil: Strojek s armem (server/router) je v jedné bedně s
periférií a je s ní napevno spojen kabelem z eth1. Normálně komunikuje
periférie (posílá UDP) jen s tímto serverem. Ale bylo potřeba s ní pro
testovací účely komunikovat napřímo z PC, tzn. přesměrovat její pakety
ven. Jenže ona posílá UDP již před naběhnutím serveru, takže spojení se
vytvoří hned při startu serveru a zrušit se dá zatím jedině jeho
restartem, jak se ukázalo (zkoušel jsem i překonfiguraci iptables,
ifconfig eth1 up/down, restart periférie, ..., ale evidentně to nestačí;
vyzkouším ten conntrack). Restart serveru jsem sice taky párkrát udělal,
ale asi jsem měl zrovna špatně nastavené adresy/porty/pravidla v
eth1/iptables/sysctl.conf/periférii ...)

Petr