KVM Quemu virtual soft lockup kvuli hodinam

Adam Pribyl pribyl na lowlevel.cz
Středa Srpen 30 09:24:00 CEST 2017

Stava se mi opakovane, ze se mi kousne virtual na KVM kvuli hodinam,
vetsinou se to stava jen kratce (v radu hodin) po restartu hostitele.
Naposledy vcera:

Aug 29 20:38:22 li -- MARK --
Sep 15 11:11:58 li arpwatch: new activity 192.168.0.120
d4:ae:52:66:46:80 eth0
Sep 15 11:14:46 li kernel: [1266887005.827176] BUG: soft lockup - CPU#1
stuck for 4097s! [fbserver:2076]

Cas z nepochopitelneho duvodu poskoci o velky kus vpred, kernel zahlasi
soft lockup a pak uz jde vsecho do kytek. Na virtualu jsem kvuli tomu uz
vypnul ntpd (ktery slouzil jako zdroj casu pro jine stroje), zkusil jsem
ruzne zdroje casu pro KVM na hostitely (hpet, tsc) i pro virtual, ale
nevypada to, ze by to melo nejaky vliv.

Kdyby mel nekdo nejaky napad, pripadne se podelte aspon jake pouzivate
konfigurace zdroju hodin pro hostitele a hosta.

Diky

Adam Pribyl

PS: Objevil jsem novou vlastnost journalu ze systemd, on ve vypisu vzdy
radi vsechny polozky podle casove znacky, tzn. pokud vam v systemu se
systemd blbnou hodiny, tak je z journalu hotovy gulash. Netusi nekdo zda
lze journalctl donutit provest vypis zprav podle toho jak prijdou a ne
podle casu?