Re: Systém na zpracovávání logů?

Adam Pribyl pribyl na lowlevel.cz
Pátek Únor 3 09:17:26 CET 2017

Pouzivam logcheck i logwatch.

Logcheck v podstate filtruje logy podle (dost silenych) regularnich
vyrazu, postupne to clovek dopracuje do stavu, kdy to opravdu posila jen
mimoradne veci, ale chce to kdyz neco prijde na to kouknout a zanalyzovat,
pripadne pridat mezi "ignore". Nic vic to neumi. Jakmile se zmeni logovani
aplikace, tak to dost casto zacne posilat spoustu zbytecnosti.

logwatch pravidelne kazdy den generuje "summary" s podezrelymi vecmi. Po
case to cloveka prestane bavit. Da se to take ruzne filtrovat...

Kazdopadne to neni na sledovani desitek serveru. Mozna pokud byste udelali
centralizovane logovani tak to dat jen tam.

Co se tyce windows, tak nevim, nepouzivam.

V posledni dobe do toho jeste leze systemd resp. journald. Logwatch uz ted
snad konecne po 4 letech ma podporu parsovani journalu, logcheck nevim.

Rekl bych tedy, ze tyto dva vase pozadavky asi jednodusse nesplni.

Adam Pribyl