NTB HP 15-ba062nc - power off kernelu?

Václav Ovsík vaclav.ovsik na seznam.cz
Pátek Březen 24 14:17:48 CET 2017

Zdravim,
koupil jsem dceri k vanocum $subj
http://support.hp.com/cz-cs/drivers/selfservice/hp-15-ba000-notebook-pc-series/10862317/model/11792430#Z7_3054ICK0K8UDA0AQC11TA930O2

Uz tam byly predinstalovane W10, ale samozrejme jsem neodolal a udelal
boot s Linuxem Debian Stretch. Byly tam nejake problemy s IOMMU
(prakticky okamzity crash po natazeni amdgpu), kterou jsem ve finale
vypnul parametrem kernelu iommu=off a vypada to, ze to bezi snad
i stabilne. S nejakym zkompilovanym jadrem 4.10neco uz i grafika nejak
jede.

Ovsem posleze jsem vypozoroval nasledujici zakernost:
Da-li se notebook vypnout z Linuxu, tak on se opticky normalne vypne,
odstavime ho od elektricke site, ale on neco zere z baterie (jako by byl
hibernovany). Vypne-li se notas z Win10 nebo se stiskne tlacitko v behu
BIOSu, tak se vypne plne a baterka je druhy den na 100%.
Pokud sverim vypnuti kernelu - predpokladam ze se tak cini nejakym
volanim ACPI - tak druhy den cca 10% beterky vyzrano.

Nutno dodat, ze jsem vypnul secure boot a instaloval grub-efi a bootuje
se tedy z EFI rezimu. Napadlo me, ze to bude nejaka vopicarna notebooku
a je potreba ho vypnout nejakym EFI zpusobem?

Zatim me napadlo pouze dat parametr

	reboot=efi

nepomohlo, zkusim jsem

	nohibernate

a to take ne :(. To byla samozrejme strelba na slepo, protoze netusim
ktera bije.
Nema prosim nekdo nejaky napad?
--
Zito