Fedora 27: jak zakazat NetworkManager?

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Čtvrtek Listopad 16 09:56:07 CET 2017

Adam Pribyl wrote:
: On Thu, 16 Nov 2017, Jan Kasprzak wrote:
:
: >	Zdravim,
: >
: >vyrabim minimalni image Fedory 27 jako zaklad pro dalsi praci,
: >a nejde mi zakazat NetworkManager. Mam vytvorenou statickou konfiguraci
: >site, spustil jsem
: >
: >chkconfig network on
: >chkconfig NetworkManager off
: >
: >ale kdyz nabootuju system, tak sice ma spravnou konfiguraci site,
: >ale zaroven bezi NetworkManager.
: >
: >systemctl status NetworkManager
: >
: >potvrzuje, ze NetworkManager.service je disabled, ale ze proces bezi.
: >Jak se v systemd zjisti, kdo si vynutil spusteni NetworkManageru?
:
: To bude zase neco "nejde to vypnout protoze tento event posle DBus a
: systemd ho na zaklade nej probudi". Mate u vsech zarizeni nastaveno
: ze maji byt "unmanaged"?
:
: nmcli dev status

	Rekl bych ze to mam korektne:

# nmcli dev status
DEVICE  TYPE      STATE      CONNECTION
eth0    ethernet  unmanaged  --
lo      loopback  unmanaged  --

	Ano, predstavuju si, ze ho nekdo budi pres D-Bus. Je ale otazka
jak zjistit, kdo to je.

: Odinstalovat NM nejde?

	Vyzkousim. Kazdopadne tento postup mi minimalne do F25 fungoval,
NM se zacal startovat az ted ve F27.

(Jo a nejde mi kickstartovat F27 na siti kde neni DHCP server. Parametry
asknetwork a ksdevice=eth0 nejak nepomahaji - nezepta se to na konfiguraci
site a vytimeoutuje to)

	Diky,

-Y.

--
| Jan "Yenya" Kasprzak <kas at {fi.muni.cz - work | yenya.net - private}> |
| http://www.fi.muni.cz/~kas/                         GPG: 4096R/A45477D5 |