Problém se SMR disky Seagate Archive 8TB

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Úterý Duben 3 17:21:29 CEST 2018

Dan Smolik wrote:
: opravdu zajímavé a zkoušeli jste vypnout zapnout ten disk ? Mě
: připadá, že to bude on.

Vždyť píšu že vyndat disk a vrátit zpět nepomohlo. Dokonce ani vyndat
disk a dat tam jiny nepomohlo - ten port je zrejme v nejakem divnem stavu.

Adam Pribyl wrote:
: Zadny zazrak bych necekal, ale co hlasi smartctl? Nebezi v tu dobu
: trema self test?

	Pravidelne self-testy na techto strojich nepoustime.
Ve smartctl -a neni nic podezreleho. Jen jsem si vsimnul, ze obcas
smartctl vypise jen prvni cast vypisu (pokud si dobre pamatuju, tak
pred "START OF READ SMART DATA SECTION"), pak se vterinu dve nic nedeje,
a pak teprve se vypise zbytek.

: Nejaky novejsi FW k tomu treba nevydali?

	Na tohle jsem se samozrejme uz dival. Ne, nevydali.

	Jeste je zajimavy prubeh toho vypadku. Sklada se to ze dvou fazi:
nejdriv kernel napise, ze "task jbd/... blocked for more than 120 seconds",
v iostatu je videt 0 KB read/s i write/s, ale avgqu-sz je nenulove
a %util je pochopitelne 100.0.

	Po dalsich presne 118 minutach (= 2 hodiny minus tech 120
sekund vyse) teprve prijdou ty SCSI chyby a disk se odpoji. Behem tech
dvou hodin jeste /dev/sdN existuje, ale pristup k nemu se zablokuje.
Zkousel jsem treba "echo 1 > /sys/class/block/sdN/device/delete",
"smartctl -a" a dalsi. Vsechny tyto zablokovane procesy se odblokuji
po uplynuti tech dvou hodin, kdy jadro zrusi to cele zarizeni.

-Y.

--
| Jan "Yenya" Kasprzak <kas at {fi.muni.cz - work | yenya.net - private}> |
| http://www.fi.muni.cz/~kas/                         GPG: 4096R/A45477D5 |