Re: disk na odchodu?

jaroslav noví oldcpu na centrum.cz
Středa Duben 11 20:04:35 CEST 2018

Dobrý den,

 ta vaše řádka ještě nemusí nic znamenat, důležitější je:
 197 Current_Pending_Sector  0x0032   100   001   000    Old_age
 Always       -       216
 a pak také FAILING_NOW, asi už nemá kam dál realokovat?
-------------------------
Také jsem si toho všiml, ale už jsem potkal i větší číslo a disk relativně ještě sloužil dlouhou dobu.

spusťte:
 badblocks -svw /dev/sdf třeba 3x za sebou a pak pokus opakujte a začněte
 s smartmontools, pokud bude 197 nulové, pak to zkuste i s těmi soubory.
už mi více než 5 hodin běží fsck. Povedlo se mi totiž naformátovat disk na ext4.
Hned na nulté stopě ohlásil chyby, což samo o sobě stačí k vyhození.
Po cca 0,01% činnosti našel asi 200 vadných sektorů. Teď je zhruba na 44% a vadných sektorů je 223.

Použití badblocks plánuji v dalších krocích.

Napíšu, jak to dopadlo.

Díky za reakce