Re: Jak zhasnout světlo

Pondělí Srpen 27 23:18:44 CEST 2018

On Mon, 27 Aug 2018, Pavel Just wrote:

> Spíš je chyba u mně, ale pokud mám ve výpisu lsmod něco typu
> tcm_qla2xxx            40960  1
> qla2xxx               856064  1 tcm_qla2xxx
> a chci-li zjistit, proč je tcm_qla2xxx použité, hledám pomoc u lsof.
> O vztazích mezi moduly samozřejmě neřekne nic.

Omlouvám se, zeptal jsem se úplně blbě. Rozumím tomu, že lsmod ukazuje, že
na modulu tcm_qla2xxx něco sedí, ale neříká co. Ale nechápu, jak v této
situaci pomůže lsof a ukáže při tom na jaderné vlákno "tcm_qla2xxx_fre"...
to má "tcm_qla2xxx_fre" otevřený nějaký soubor?

> Karta Emulex se chová jinak. Rozsvítí se ve chvíli zavedení
> ovladače a ve chvíli jeho ukončení (rmmod) karta zhasne. Až podle
> vašeho textu jsem si uvědomil, že jsem zobecnil chování karty Emulex
> i na Qlogic, což se ukázalo jako špatné.

To je zajímavé pozorování. Emulexy mám jen "konvergované" pro FCoE, ale
využil jsem toho, že jeden stroj je teď mimo běžný provoz a vyzkoušel
to... a opravdu se to tak chová i tam: (virtuální) FC link naskončí při
inicializaci ovladače a zase spadne při jeho odstranění. Zjevně mají různí
výrobci na tuto věc různý názor

> Každopádně děkuji za nakopnutí.

Není zač. Jen jsem Vás asi nakopnul úplně jiným směrem, než kterým jste se
chtěl vydat. :)

--
Pavel Kankovsky aka Peak                      "Que sçay-je?"