Prilis vytrvala IPv6 neighbour cache

Petr Pisar petr.pisar na atlas.cz
Středa Prosinec 12 20:31:08 CET 2018

On 2018-12-12, Jan Kasprzak <kas na fi.muni.cz> wrote:
> - mam dvojici linuxovych routeru v active-passive konfiguraci,
> 	pres heartbeat si predavaji IPv4 i IPv6 adresu.
> - ta virtualni IP adresa je na strojich v te siti pouzita jako default gw.
> - kdyz dojde k vypadku jednoho z nich, tak druhy na sebe prevezme
> 	tu virtualni IPv4 a IPv6 adresu. Zda se, ze vsechno funguje.
> - kdyz pak prehodime provoz zpet na primarni router, tak se zacnou
> 	dit veci:
> - po IPv4 vsechno funguje (minus ARP timeout, pokud zrovna nekdo
> 	nezachyti/neakceptuje gratuitous ARP).
> [...]
Do ted jsem zil v domneni, ze adresa brany muze byt pouze link scope
adresa. Alespon takhle se mi chovaji vsechny stroje s bezstavovou
konfiguraci. Ono je to asi technicky jedno, protoze nakonec jde o MAC
adresu, ale jste si jisty, ze vase servery opravdu maji jako default gw
2001::01? A ze nauceny next hop pro adresy, ktere prestanou byt
dostupne, je take 2001::01? (Takova ta FIB cache, ktera se nekolikrat
predelavala a kterou na soucasnem jadre nelze vypsat. "ip route get" pro
ne vraci co?)

-- Petr