Prilis vytrvala IPv6 neighbour cache

Čtvrtek Prosinec 20 23:35:55 CET 2018

On Wed, 19 Dec 2018, Jan Kasprzak wrote:

> : A také je zvláštní, že je problém jen při přepnutí ze záložního
> : routeru na hlavní a ne zpátky.
>
> 	Tohle bych doplnil - dalším výzkumem minulých výskytů tohoto
> problému jsme zjistili, že to není jen při přepnutí ze záložního
> na hlavní, ale kterýmkoli směrem při "dobrovolném" předání sdílené IPv6
> adresy, kdy ten původní i nový stále žijí. Pokud dojde k "násilnému"
> převzetí IP adresy po výpadku (typicky primárního, žeano), tak to funguje.

Aha! To podle mne svědčí o tom, že uzel, kde sdílená adresa byla a už
není, pořád vysílá cosi, co způsobuje, že jí tam někdo hledá.

> 	Možná si to kernel spojuje, že když už mu na jiné (LL) adrese ta
> stejná MAC adresa žije, tak nevyhazuje z cache žádný záznam pro tuto
> IPv6 adresu, nejen ten LL který občas vidí.

Už se staly divnější věci, ale myslím, že v tom bude něco jiného. Ale
definitivní odpověď lze nejlépe zjistit snifferem...

--
Pavel Kankovsky aka Peak                      "Que sçay-je?"