Pomalost nacitani pravidel pro tc (shaping)

Čtvrtek Leden 11 15:58:33 CET 2018

On Thu, 11 Jan 2018, Dalibor Toman wrote:

> na jednom stroji se mi nacitaji dlouho pravidla pro shaping (cca 20 az  50
> sekund podle aktualni zateze stroje).  [...]
>
> Jedna se o cca 3000 class pro kazdy smer ulozenych v souboru a nacitanych
> pomoci
>
> /sbin/tc -batch < soubor_s_definici

tc -batch se sice tváří dávkově, ale do jádra to posílá po jedné operaci.
Což asi praxi znamená, že se 3000-krát upravují nějaké datové struktury. A
pokud je tam současně větší než zanedbatelný síťový provoz, tak se při tom
o ty datové struktury asi přetahuje se zpracováním toho provozu.

Zkusil jste jiný stroj ale s větším síťovým provozem?

A jak moc je ten postižený stroj vytížený, když zrovna nenačítáte nová
pravidla? Během načítání měl na třech jádrech 30-40 % a na posledním asi
70 % a to už je docela velká zátež, ale není z toho vidět, kolik přidalo
to načítání. A také není vidět, kolik z toho padlo na interrupty (top to
ukazuje jako hi a si, ale zátěž způsobená síťovám provozem bude asi
převážně v si). Další zajímavé informace může ukázat perf.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                      "Que sçay-je?"