Čeština v konzoli Debian 9

d.petr d.petr na post.cz
Pondělí Červen 25 13:03:53 CEST 2018

	Dobrý den.
	Opět se mi v PC rozhořelo trvalé linuxové peklo - čeština.

	Dosud mi to fungovalo, ale to byla zřejmě záležitost ještě Debianu 7.
Teď jsem balíky aktualizoval na poslední stav Debianu 8 a je konec.
Česká písmena vidím dobře, ale klávesnicí se mi podaří napsat nanejvýš z
horní řady kláves ty "ěščřž" apod., funguje i "čárka"+samohlásky
(áéíóúý), ale místo "háček"+písmno mám "^r^c^T" apod.
	Stejné je to s lokalizačními balíky z Debianu 9.

	Už to matlám dva dny, vyzkoušel jsem snad všechny varianty, všechny
návody, které jsem našel, jsou staré, nápověda buď neodpovídá
skutečnosti nebo taky nepomáhá, ... prostě nic. Buď je stav ještě horší,
nebo ten popsaný výše.

	Má někdo fungující češtinu v konzoli UTF-8 v Debinau 9 a prozradil by
její nastavení?

Díky
Petr