Re: Čeština v konzoli Debian 9

d.petr d.petr na post.cz
Úterý Červen 26 13:48:32 CEST 2018

---------- Původní e-mail ----------
Od: Petr Pisar <petr.pisar na atlas.cz>
Komu: linux na linux.cz
Datum: 25. 6. 2018 15:47:59
Předmět: Re: Čeština v konzoli Debian 9
"On 2018-06-25, d.petr <d.petr na post.cz> wrote:
> Dobrý den.
> Opět se mi v PC rozhořelo trvalé linuxové peklo - čeština.
>
> Dosud mi to fungovalo, ale to byla zřejmě záležitost ještě Debianu 7.
> Teď jsem balíky aktualizoval na poslední stav Debianu 8 a je konec.
> Česká písmena vidím dobře, ale klávesnicí se mi podaří napsat nanejvýš z
> horní řady kláves ty "ěščřž" apod., funguje i "čárka"+samohlásky
> (áéíóúý), ale místo "háček"+písmno mám "^r^c^T" apod.
> Stejné je to s lokalizačními balíky z Debianu 9.
>
> Už to matlám dva dny, vyzkoušel jsem snad všechny varianty, všechny
> [...]
Na Abclinuxu <http://www.abclinuxu.cz/poradna/linux/show/437456#19>
došli k tomu, že Debian nazvládl přechod na systemd. Jsou tam příkazy,
které si můžete ručně spustit, ale systémové řešení je opravit to
v distribuci.

-- Petr
"

Aha. No, ještě něco vyzkouším, ten konec debaty na ABClinuxu si budu muset
prostudovat podrobně. Ovšem smutné je, že mám sysvinit, ne systemd, a taky
mi to nejde. To je nějaké nezvládnuté celkově.

Možná by stálo za to balíky týkající se konzolové češtiny vrátit na verze
Debianu 7 (jenže to asi nepůjde, tehdy ještě nebyl systemd a start nebyl
pojebaný). Ale zas je fakt, že v práci mi to fungovalo v Debianu 8, doma teď
ne. Ach jo.

Každopádně díky za odkaz.

Petr