CZLUG a web www.linux.cz

Tomas Macek macek na fortech.cz
Čtvrtek Květen 3 08:44:35 CEST 2018

On Wed, 2 May 2018, Michal Stanke wrote:

> Ahoj.

> Ta první rovina je IMO to, co musíme vyřešit. A pokud to vyřešíme dobře a
> bude to vidět, věřím, že se najde řešení i pro tu rovinu druhou.

Podle mýho je to bohužel utopie, protože lidi, kteří to budou číst
nejsou a nebudou. Nepamatuji se totiž, kdy jsem naposledy k Linuxu
zkoušel najít něco v češtině. Pokud píšu dotaz do googlu, píšu ho
rovnou v EN a vůbec mě nenapadne, že bych to měl psát v češtině. A co si
uvědomuju, tak to tak v posledních pár týdnech vesměs bylo. Možná k mojí
škodě, ale je to tak.

Pište anglicky. Rozšíří se komunita, rozšíří se počet čtenářů, minimálně
alespoň potencionálních.
Na YouTube už je ten trend jasný: i tamní relativně odborné pořady,
prezentace atd. jsou v angličtině bez ohledu na to, jaké je kdo
národnosti, jakou angličtinou (dobrou/špatnou) mluví a co prezentuje.
Poslední prezentace automobilek jsou v angličtině stejně tak. Nikdo by na
to nekoukal, kdyby to bylo v národních jazycích (IT, DE).

Noví uživatelé Linuxu, kteří vylezou nebo vylézají ze škol, už mluví
anglicky normálně tak, jak naše generace nikdy nemluvila a nevadí jim
tudíž vyhledat si tu informaci v cizím jazyce a rozumí jí.

Tom