IoT-like prenos dat z OpenWRT

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pondělí Květen 21 14:47:21 CEST 2018

	Zdravim,

mam nejaky zdroj dat (teplomery, nejake binarni hodnoty, ...),
ktery umi komunikovat pres USB-serial, a ktery je blizko meho OpenWRT
routeru s USB portem. Krome tohoto mam ve stejne L2 siti vetsi trvale zapnuty
pocitac, na kterem bych chtel ta data zpracovavat.

Zpracovani dat potrebuju mit dvojiho druhu - jednak periodicke ukladani dat
treba do RRD nebo neceho podobneho, za ucelem kresleni grafu teploty
a podobne, a jednak pokud mozno okamzita reakce na konkretni kombinaci
dat ve stylu

	Je-li binarni hodnota X = ON a zaroven teplota > Y a zaroven ...
	=> posli SMS na cislo Z

Z toho duvodu potrebuju neco jineho nez jen periodicke cteni dat co 5 minut.

Vystup z toho USB-serial umim prizpusobit (ma to MCU ktere lze programovat),
na OpenWRT umim psat skripty a instalovat balicky, ale jsem omezen
kapacitou HW (cross-kompilace neni extra prijemna).

Co byste na tohle pouzili? Nejake MQTT? Nebo ta data ukladat na OpenWRT
do souboru a nad tim treba SNMP + SNMP traps? Ale to je zase UDP, nespolehlive.
Jeste neco jineho?

	Diky,

-Y.

--
| Jan "Yenya" Kasprzak <kas at {fi.muni.cz - work | yenya.net - private}> |
| http://www.fi.muni.cz/~kas/                         GPG: 4096R/A45477D5 |