Firefox a link-local URL

Pátek Říjen 26 10:17:56 CEST 2018

On Thu, 25 Oct 2018, Jan Kasprzak wrote:

> 	Vtip je v tom, ze jsem nezjistil, jak prinutit Firefox
> otevrit stranku na link-local adrese. Zkousel jsem treba
>
> http://[fe80::xxyy:zzff:feaa:bbcc%eth0]/
>
> ale to me odeslalo jen na vyhledavac s touto link-local adresou.
> [...]
> Asi by to slo netcatem tunelovat z nejakeho [::1]:1234, ale tak prece
> by to nejak mohlo jit primo ve Firefoxu. Netusite nekdo,
> jestli to nejak rozumne jde obejit?

Možná by mohlo fungovat, kdyby se k té adrese mohl dostat přes nějaké
jméno...

ovšem problém je, že resolving jmen na link-local a podobné divné adresy
v Glibc také nefunguje, protože rozhraní NSS nedovoluje předat potřebné
údaje (což zřejmě kriplí i použití link-local adres s mDNS... ne že by to
imho byla moc velká škoda...).

Nějaký člověk vyrobil knihovnu, kterou lze celé resolvování jmen v Glibc
přeplácnout a která to umí:
<https://unix.stackexchange.com/questions/174767/ipv6-zone-id-in-etc-hosts>

Ale to už je možná jednodušší ten netcat. :)

--
Pavel Kankovsky aka Peak                      "Que sçay-je?"