Zaseky na baterce kvuli GPU kazdych 10 sekund

Vladimir Macek macek na sandbox.cz
Sobota Září 1 10:18:33 CEST 2018

Zdar,

měl jsem léta Dell Latitude E6530 bez externí grafiky s Xubuntu 16.04.
Pořídil jsem 4 doky starý Latitude E6540 s přídavným Radeonem a upgradnul
na 18.04.

Teď mám zádrhel, ale když jede noťas na BATERKU: Každých 12 sekund Xka na
necelé 2 sekundy zmrznou. Myš se dál hýbe. V příloze je log, který po
každém záseku přibyde.

Nevíte někdo, co s tím? Zatím jsem našel jen, že buď softwarově vypnout
jednou z grafik nebo vypnout PM (pak ale prý větší spotřeba). Není nějaké
čistější řešení?

Bazarová vsuvka:

Sháním českou (nikoli počeštěnou přelepkami) podsvícenou klávesnici do
těchto Latitudů, která je v dobrém stavu. Nemusí mít trackpoint.
Pokud se vám někde válí takový E6530 nebo E6540 s dobrým displejem bez
protlaků, zvážil bych na náhradní díly.
Koupím taky SO-DIMM 2x8GB 1600 1,35V. Ano, jdou koupit v Alze nebo
Hruškově, ale pokud je někdo máte a jsou bez vady, proč je živit...

Díky!

Vláďa Macek