mount(8)/XFS se stejnym UUID?

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pondělí Září 10 16:43:35 CEST 2018

	Zdravim,

jde nejak v soucasne distribuci (Fedora 28) pripojit dva filesystemy
se stejnym UUID?

Myslel bych, ze kdyz reknu

# mount -r -t xfs /dev/sdc1 /mnt1

tak tim programu mount(8) davam dostatecne najevo, o ktere zarizeni se mi
jedna. Delam nejake pokusy se snapshoty blokovych zarizeni, a potreboval
bych mit moznost namontovat snapshot na nejaky docasny adresar a prozkoumat
ho. Jenze snapshot ma stejne UUID jako puvodni uz namontovany disk,
a mount mi spadne s touto chybou:

mount: /mnt1: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/sdc1, missing codepage or helper program, or other error.

a s nasledujicim radkem v dmesg(8):

[19163.884114] XFS (sdc1): Filesystem has duplicate UUID 639b5b47-f929-44ca-9cc4-b83bd57ded01 - can't mount

Jde to nejak obejit? Zkousel jsem xfs_admin -U `uuidgen` /dev/sdc1,
ale to jde proti myslence, ze chci zkoumat r/only, jak presne ten snapshot
vypada, cili ze ho nechci menit. Navic xfs_admin -U jeste nadava, ze v zurnalu
jsou nedokoncene transakce (pochopitelne, jde o snapshot ziveho disku),
a ze mam filesystem budto pripojit at se ty transakce prehraji,
nebo je zahodit pomoci xfs_admin -L.

Jde to nejak obejit? Diky,

-Y.

--
| Jan "Yenya" Kasprzak <kas at {fi.muni.cz - work | yenya.net - private}> |
| http://www.fi.muni.cz/~kas/                         GPG: 4096R/A45477D5 |