Linuxovy/otevreny telefon?

Adam Pribyl pribyl na lowlevel.cz
Úterý Červen 25 11:11:23 CEST 2019

On Mon, 24 Jun 2019, Jan Kasprzak wrote:

> [...]
> tak hledam cim to nahradit. Pozadavky setridene podle priorit:
>
> - co nejvic otevreny (urcite ne Apple)
> - co nejmene Velkych Bratru (pokud mozno ne Android, nebo aspon LineageOS)
> - rozumne fungujici webovy prohlizec
> - rozumne fungujici terminal + ssh
> - rozumne fungujici GPS + mapy
> - ctecka .epub (fbreader nebo neco takoveho)
> - 3.5 mm jack
> - podpora vsech moznych tuzemskych pasem a GSM standardu (napr. SIM toolkit)
> - pokud by byla HW klavesnice, bylo by to skvele
>
> Mate treba nejake zkusenosti s Gemini PDA? Nebo je jeste neco jineho

Mam Gemini PDA, aktualne vyvijeji Cosmo, ktere resi nektere neduhy (napr.
nepodsvicena klavesnice me dost stve na Gemini). Linux je na tom sice
mozne provozovat, ale je k nicemu, stav jsem prestal sledovat, protoze
jako telefon je to pak nepouzitelne (nefunkcni). Sailifish OS by na tom
mel jit, ale opet je potreba pocitat s jistou mirou DODO, nezkousel jsem.
Obecne je to na kapesni pouziti dost velke.

Protoze jsem pred nedavne resil podobne dilema, dosel jsem k tomuto
zaveru:

1. pokud chci aspon LineageOS musim dle nej vybrat HW telefonu, na kterem
lze dobre provozovat, vetsinou jsou to mainstreamovky jako Nexus/Pixel,
kolegou zminene Samsungy S7 - vzdy je ale potreba pocitat s tim ze neco
tam obcas nejde a stoji to neco prace navic

2. telefon s pokud mozno cistim androidem (vse s android one) a pouzivat
F-droid, Yalp apod., povypinat vse google aspol. cimz se smirovane mirne
zmensi - tato varianta je mene narocna na udrzbu.

Pokud to pocka a clovek ma dobrou viru, muze zkusit jeste
https://puri.sm/products/librem-5/

> 	Diky,
>
> -Y.

Adam Pribyl