constraints colocation and order

Pavel Just Pavel.Just na simac.cz
Čtvrtek Únor 27 16:57:31 CET 2020

Zdravím.

Mám 2x debian 9 aktuální, tedy
corosync 2.4.2, pacemaker 1.1.16 a psc 0.9.155.

Mám aplikaci, která používá data na drbd disku
a chci, aby fungovala v HA.

V rámci clusteru jsem si nadefinoval drbd resource
drbd a drbd_master.
 Master/Slave Set: drbd_master [drbd]
     Masters: [ br-dataserver-prim ]
     Slaves: [ br-dataserver-sec ]
Překlápění z uzlu na uzel chodí včetně reakce na node standby.

Vytvořím si aplikaci
pcs cluster cib c.cfg
pcs -f c.cfg resource create aplikace ocf:heartbeat:aplikace op monitor interval="30"
pcs -f c.cfg constraint order promote drbd_master then start aplikace
pcs -f c.cfg constraint colocation drbd_master with aplikace INFINITY with-rsc-role=Master
pcs cluster cib-push c.cfg

a ve výpisu pcs constraint mám
Location Constraints:
Ordering Constraints:
  promote drbd_master then start aplikace (kind:Mandatory)
Colocation Constraints:
  drbd_master with aplikace (score:INFINITY) (with-rsc-role:Master)
Ticket Constraints:

Po zadání pcs cluster cib-push se aplikace postupně spustí na obou uzlech,
ale k překlopení aktivního drbd uzlu nedojde. Prostě se pokouší aplikaci
pustit na uzlu, kde drbd není v roli Master. Je úplně jedno, jestli začne
na "špatném" nebo "dobrém" uzlu. Vždy se spustí na tom uzlu, kdy je aktivní
drbd. Když drbd ručně "otočím", otočí se i problém. Když jeden uzel dám
do standby, na druhém napřed spustí aplikaci, pak teprve udělá promo na drbd.

V logu jsem nic zajímavého nenašel. V čem můžu mít chybu ?

Za inspiraci děkuje

Pavel