Automatické generovaní MAC adresy pro bridge

Zdeněk Janiš zdenek.janis na brajan.cz
Středa Červenec 15 11:17:23 CEST 2020

Zdravím,
udělal jsem identickou kopii OS Linux Debian (pomoci snapshotu BTRFS).
Pozměnil vše potřebné. V síťovém nastavení se používá bridge.

Po nabootovaní měl bridge na novým stroji stejnou MAC jako na původním
stroji (jedná se o fyzicky rozdílné stroje/hw).

Svého času bridge přebral MAC z první přiřazené eth, ale nyní to je
evidnetně jinak a nepovedlo se mi dopátrat kde a jak MAC adresa vzniká.

Dokonce, když na obou strojích vytvořím nový bridge s jiným názvem, tak
mají opět stejnou MAC.

Zatím jsem na novém stroji MAC adresu bridge změnil ručně, ale rád bych
znal princip a co udělat při "klonu" aby se vygenerovala nová unikátní MAC.

Děkuji.

--
   Zdeněk Janiš