Re: Automatické generovaní MAC adresy pro bridge

Zdeněk Janiš zdenek.janis na brajan.cz
Pátek Červenec 17 22:14:53 CEST 2020

Až se s tím třeba jednou někdo budete trápit, tak vězte, že za
generovaní MAC adres u bridge, bondu a možná dalších může "Machine-ID".
To jsem sice tušil, ale nějak jsem opomněl, že je na dvou místech, stačí
tedy:

rm -f /etc/machine-id /var/lib/dbus/machine-id
dbus-uuidgen --ensure=/etc/machine-id
dbus-uuidgen --ensure

a reboot... A ejhle, již jsou vygenerované MAC rozdílné, jak prosté...

Škoda jen že se o MAC nezmiňují zde:

         https://wiki.debian.org/MachineId

Pěkný víkend.

--