HELP! apache AH00052: child pid exit signal Segmentation fault (11)

Petr Stehlík pstehlik na sophics.cz
Pondělí Červen 22 08:42:58 CEST 2020

On So, 2020-06-20 at 13:11 +0200, Pavel Kankovsky wrote:

> Budu předpokládat, že používáte prefork a mod_php.

ano, to jsem zapomněl původně uvést. Mezitím jsem zkoušel hromadu
dalších věcí včetně upgrade na nejnejnejnovější verzi PHP řady 7.3 ze
sury.org, kde se v ChangeLogu píše o několika opravách v nedávné době,
které vypadají velmi podobně tomu mému problému.

To taky nepomohlo.

Mohl bych ještě upgradovat na poslední verzi PHP řady 7.4, ale už to
vzdávám a celý server přeinstalovávám na 64bit.

> Je dost zajímavé, že začnou ti potomci padat hromadně. Normálně by
> měly být jejich držkopády nezávislé, když spadne jeden, tak by ho
> hlavníproces by měl restartovat a tím by to bylo vyřešeno.

ano.

> Pokud ale začnou padat všechny, tak by to naznačovalo, že je
> shnilého něco, co je všem potomkům společné a co se nespraví jejich
> restartem: možná je nahnilý hlavní proces, možná je to problém s
> nějakou sdílenou pamětí.

ano. Vypadá to buďto jako že je někde něco podobného memory leaku,
který se projeví zhruba do 24 hodin, anebo...

>  Nebo to možná nějak souvisí se zpracovávanými požadavky
> (přijde vlna požadavků určitého charakteru a poshazuje to).

... anebo obvykle během nejpozději 24 hodin přijde požadavek, který
něco konkrétního trefí a způsobí poškození nějakého sdíleného
prostředku. Analýzou access logů jsem ale na nic nepřišel.

> Myslím, že hlášení podobných problémů s PHP se objevují i pozdější
> době.

co jsem našel jsem už vyzkoušel (např. někdo psal, že mu to způsoboval
dvojitý logrotate reload, který jsem u sebe kupodivu taky našel a
odstranil, ale u mě to nepomohlo).

> Jestli platí můj předpoklad o tom mod_php, tak jedna možnost je
> zkusit změnit koncepci a přejít třeba na FastCGI tj. php-fpm. Když už
> nic jiného, tak pak bude vidět, zda padá sám Apache nebo zda to dělá
> PHP.

to jsem už také zvažoval, ale ve světle toho, že na vedlejším serveru
mi stejná konfigurace běží OK (jen 64bit v 64bit), tak jako první
zkusím přeinstalovat 32bit na 64bit.

Díky,

Petr