F33 a resolvovani jmen s teckou

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Středa Listopad 11 13:31:29 CET 2020

	Zdravim,

od upgradu na Fedoru33 mi prestalo fungovat resolvovani jmen typu
stroj.subdomena - musim psat FQDN stroj.subdomena.domena (kde domena
je v /etc/resolv.conf jako "search"). I zjistil jsem, ze je treba
do resolv.conf pridat novy parametr "options ndots:2". Pak mi zacalo
fungovat "host stroj.subdomena", ale ne "ssh stroj.subdomena" nebo
"ping stroj.subdomena".

	Za vsim hledej systemd, takze jsem pres strace zjistil,
ze se ping obraci na d-bus socket, a tedy resolvuje pres systemd-resolved.
Jak se tomuto bazmeku rekne ekvivalent toho "ndots:2"?

	Zatim jsem to vyresil vyhozenim "resolve" z nsswitch.conf,
ale tak pokud uz to sem nekdo tlaci, tak by mel byt feature kompletni.
Jak se tohle da nastavit?

	Diky,

-Y.

--
| Jan "Yenya" Kasprzak <kas at {fi.muni.cz - work | yenya.net - private}> |
| http://www.fi.muni.cz/~kas/                         GPG: 4096R/A45477D5 |