debian 10 spatne zobrazeni utf8 grafiky v terminalu

Adam Pribyl pribyl na lowlevel.cz
Pondělí Říjen 12 21:50:49 CEST 2020

Pripojuji se na nekolik serveru s instalaci debianu 10 pres ssh z xtermu
(xterm-256color) nebo z linuxove konzole. Na jedne z instalaci se mi ovsem
ve vypisech systemctl misto zobrazeni grafickych prvku zobrazuje cca toto

systemctl list-dependencies
default.target
?<97><8F> ?<94><9C>?<94><80>display-manager.service
?<97><8F> ?<94><9C>?<94><80>megaclisas-statusd.service

pricemz znaky jsou spravne obarveny, ale to <97><8F> se proste nezmeni na
grafiku. Otaznik je takovy ten podivny otaznik v ovalu, ktery nejde
zkopirovat a je to zrejme 0xEF neco. Zjistil jsem ze podobny problem mam s
delicimi pomlckami v man, nicmene v mc nebo htopu se graficke prvky
normalne zobrazuji.

Samozrejme jsem ruzne laboroval s locale nicmene vysledek je na tom jednom
serveru stale stejny. Zmena nastane pouze s LC_CTYPE=C kdy systemctl zacne
zobrazovat ascii art misto grafickych prvku. Na normalnich locale ale nic
podivneho neni, doplneni LANGUAGE nebo LC_ALL zadnou zmenu neprinese

LANG=en_US.UTF-8
LANGUAGE=
LC_CTYPE="en_US.UTF-8"
LC_NUMERIC="en_US.UTF-8"
LC_TIME="en_US.UTF-8"
LC_COLLATE="en_US.UTF-8"
LC_MONETARY="en_US.UTF-8"
LC_MESSAGES="en_US.UTF-8"
LC_PAPER="en_US.UTF-8"
LC_NAME="en_US.UTF-8"
LC_ADDRESS="en_US.UTF-8"
LC_TELEPHONE="en_US.UTF-8"
LC_MEASUREMENT="en_US.UTF-8"
LC_IDENTIFICATION="en_US.UTF-8"
LC_ALL=

localectl je vsude
    System Locale: LANG=en_US.UTF-8

Dela to jen na jedne instalaci, ostatni jsou OK (vcetne starsich D9,
centos atd.), zkousel jsem na ni i mazat ~/.bash* apod., zkousel jsem
menit obsah TERM - bez vysledku. V env nic podezreleho nevidim, set je
mnohostrankovy vypis, nevim co hledat...

Tusi nekdo cim to je, nebo aspon jak neco takoveho ladit?

Adam Pribyl