Video grabbing

Vladimír Macek macek na sandbox.cz
Neděle Duben 18 11:13:18 CEST 2021

On 18. 04. 21 8:34, Adam Pribyl wrote:

> Pokud to je skutecne mpeg (dvb like) tak po vyzkouseni ruznych nastroju se
> mi osvedcil dvbcut - je to nastroj ktery dela pesne a jen to a dela to
> dobre a rychle bez prehnanych naroku na HW a znalosti uzivatele. Takze
> bych ho vyzkousel na ten generovany zaznam pripadne upravil parametry, aby
> to bylo co nejvic jako DVB stream.

Podotykam, ze mpg je jen otazka prikladu, na ktery jsem narazil. Jiny
priklad uvadi output.mkv a pak ffmpeg (4.3.2-0york0~18.04) vyplivne jine
formaty:

Stream #0:0: Video: h264 (libx264) (H264 / 0x34363248), yuv422p, 720x480,
q=-1--1, 29.97 fps, 1k tbn, 29.97 tbc
Stream #0:1: Audio: vorbis (libvorbis) (oV[0][0] / 0x566F), 48000 Hz,
stereo, fltp

Pri pouziti output.mp4 zase tohle:

Stream #0:0: Video: h264 (libx264) (avc1 / 0x31637661), yuv422p, 720x576,
q=-1--1, 25 fps, 12800 tbn, 25 tbc
Stream #0:1: Audio: aac (LC) (mp4a / 0x6134706D), 48000 Hz, stereo, fltp,
128 kb/s

Dekuju za tip, Adame. Zkusil jsem dvbcut-0.7.2-1 a pri pokusu o otevreni
output.mpg jsem dostal "Unknown file type". Tak jsem s tim chvili laboroval
a vypada to, ze mpg grabovany takto uz dvbcut schroupe:

ffmpeg -re -f v4l2  -i /dev/video1 -vcodec mpeg2video  -r 25  -f pulse -i
default -s 720x576 -b:v 2M -vf yadif -acodec mp2 -ac 2 -b:a 192k -f mpegts
output.mpg

Zkusil jsem trochu strih a vypada to, ze fakt rychle ulozi strihy v pulce,
na zacatku i na konci. Jen mplayer na zacatku prehravani vystrizeni vypise:
Warning! FPS changed 25.000 -> 50.000  (-25.000000) [6]

A na konci vystrizene casti:
Warning! FPS changed 50.000 -> 25.000  (25.000000) [3]

Pokud kdokoli dalsi ma jakykoli dalsi tip smerujici me lepsim volbam nez
zacnu s tim grabovanim, predem diky za pomoc!

V.