BIOS, microcode

Sobota Červenec 31 14:06:00 CEST 2021

On Fri, 16 Jul 2021, Vladimír Macek wrote:

> nikdo se nepodělíte o zkušenosti na moje otázky níže, prosím?
> (Adam poslal odkaz vysvětlující něco, co jsem sám oznamoval, takže mimo.)

To jste, myslím, neinterpretoval úplně správně. Na té stránce jsem našel
toto:

Note: before you install the microcode update packages in a computer for
the first time, it is recommended that you check your system's vendor
support site for BIOS/UEFI updates for your system and apply those. By
ensuring the computer's BIOS/UEFI is up-to-date, you will reduce the
chances of problems with the microcode update (which are very low, but not
zero) and also fix other firmware bugs unrelated to microcode.

což říká, že byste ten BIOS (dneska spíš UEFI firmware) měl aktualizovat
aspoň před před tím, než začnete mikrokód udržovat aktuální při startu
linuxového jádra.

Za sebe mohu říct, že BIOS/UEFI aktualizuju jen příležitostně, ostatně je
to kód, který je významněji používaný jen při bootování a pak už skoro
vůbec ne (no dobře, runtime services u UEFI fungují i za chodu systému,
ale jejich role je opravdu minoritní). Pro většinu aktualizací firmwaru
si vystačím s balíky typu inter-microcode, které jsou udržovány aktuální v
rámci použité linuxové distribuce.

Spíš je smysluplné se snažit udržovat v aktualizovaném stavu se zalepenými
dírami firmware pro management (IPMI apod.), který běží pořád a je navíc
vystavený na síti. I když i to je často marná snaha, protože výrobci může
trvat věčnost, než nějakou díru zalepí...

Nejvíc zkušeností mám se Supermicrem, což Vám moc nepomůže. A trochu také
s Dellem: na webu lze podle service tagu najít nový BIOS (něco jako
BIOS_blabla_WN64_1.2.3.EXE) a pak ho na dálku nahrát přes iDRAC (zajímavé
bylo, že ho iDRAC akceptoval jen ve formě .EXE) a rebootovat.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                      "Que sçay-je?"