samovolne odpojovani disku na USB

Sobota Září 18 19:43:39 CEST 2021

On Sat, 18 Sep 2021, Vladimír Macek wrote:

> Jde o syslog a asi jsem ho předtím vykostil moc, omlouvám se. V příloze
> je z dnešního incidentu. Je tam o pár řádků víc a žádné jiné relevantní
> události v logu nejsou. V journalctl není nic navíc.

Aha, ta důležitá hláška, která chyběla, je následující:

Sep 18 15:16:01 Latitude kernel: [323673.242967] usb 4-5: USB disconnect, device number 2

Vypadá to, že se prostě odpojí, jako by někdo vytáhnul kabel.

> Předpokládám, že to stále neznačuje možnost poruchy kabelu, třeba
> zmizení napájení.

"neznačuje"? Mělo to být "naznačuje"? Nebo "nenaznačuje"? Nebo něco
jiného?

Porucha kabelu či konektoru by to být mohla, ale takové věci se většinou
projevují, když se s tím hýbe. (Ale jsou výjimky.)

To, zda se odpojilo napájení, by mohlo jít poznat podle toho, že zhasne
světýlko (je-li tam) a disk přestane vrčet (předpokládám, že je to
mechanický disk).

--
Pavel Kankovsky aka Peak                      "Que sçay-je?"