Samba a ios a android

Čtvrtek Prosinec 15 16:25:43 CET 2022

On Wed, 14 Dec 2022, Jozef Slovak wrote:

> Mam nainstalovany Debian 11.5 a nanom samba server . Zdielanie linux a
> Win je v poriadku. Len android TV a Iphone nefunguje.Aj ked mam
> nastavene zdielanie bez hesla na IOS a Android TV ho vyzaduje .. Ani
> jedno nefunguje.(ani user a ani root) Ako som zistoval je tam nejaky
> problem s protokolom . Viete mi poradit ???

Co znamená "nějaký problém s protokolem"? Hlásí to nějakou konkrétní
chybu? Je trochu kontraproduktivní chtít od někoho radu, ale neposkytnout
všechny známé informace.

Obecně platí, že Samba umí vytvářet docela detailní a užitečné logy, ze
kterých je často zjevné, co je špatně. Ale je potřeba se do nich podívat a
musí být nastavena dostatečná úroveň logování. Viz "log level"
v smb.conf(5). Pro normální provoz jsem kdysi nějak metodou pokus/omyl
dospěl k "log level = 2 auth:3", ale pro řešení problémů může být potřeba
vyšší úroveň.

Další věc, kterou je obecně dobré prověřit, je zaznamenat síťovou
komunikaci a pak se na ní podívat Wiresharkem. Samozřejmě to vyžaduje
jistou znalost použitého protokolu, ale často lze nějaké vodítko odhalit
pouhým porovnáním záznamu případu, kdy to nefunguje, se záznamem, kdy to
funguje.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                      "Que sçay-je?"