Cluster a SW replikačního typu.

Just Pavel Pavel.Just na simac.cz
Středa Červen 29 13:31:52 CEST 2022

Zdravím.

Mám debian 11 a na něm nainstalovaný pacemaker corosync ....
pcs cluster status a podobné dávají očekávané výsledky.
Cluster má dva uzly a je definovaný jako two_node.

Mám software, který "startuje do nuly".  Po staru čeká
na instrukci, zda má poslouchat (socket, listen, accept)
nebo se připojit (connect).

Vytvořil jsem ocf:heartbeat:script,
který má definované akce
start stop status promote demote monitor validate-all

Dále jsem vytvořil promotable service
pcs -f sluzba.cfg resource create sluzba ocf:heartbeat:script  param=hodnota op monitor interval=30s
pcs -f sluzba.cfg resource promotable sluzba promoted-max=1 promoted-node-max=1 clone-max=2 clone-node-max=1 notify=true

Po spuštění služby se na master node zavolají akce
start
promote
monitor

Na slave node se zavolá pouze
start
monitor

Výsledek je, že se instance nespojí.
Je možné nějak pacemaker přesvědčit, aby na Slave node spustil  po startu resource
akci demote (či nějakou jinou)? Zjedndušeně, aby Masteru řekl "jsi master"
a druhému řekl "jsi Slave".  Z výpisu příkazu "pcs resource show"
je jasné, že přesně ví, který node je Master a který Slave.

Za inspiraci děkuje

Pavel