RH6.0cz chyby

Petr Soucek petr na ryston.cz
Neděle Srpen 15 16:59:05 CEST 1999

Zdravim,

nainstaloval jsem si RH6.0cz, image 19990813 a narazil jsem na par
problemu. Bohuzel nemam moc casu a tak se jimi ted nemuzu zabyvat,
pokud to jsou zname veci tak me prosim omluvte.

Asi nejneprijemnejsi je, ze v X-window v mnoha aplikacich je spatne
cestina (spatny font) v nazvu okna i v menu. Napr. v Xconfiguratoru
to okno, jak se testuje zvoleny mod, potom titulek prvniho okna,
ktere nabehne po prvnim spusteni X "Hypertextovy prohlizec" a pak
cely Linuxconf. NEvim, nema-li to nejakou sovislost s chybovymi
hlaskami na konzoli, ze kterych jsem staroval x:

GnomeUI-CRITICAL **: file gnome-font-picker.c: line 491
(gnome_font_picker_set_font_name): assertion `fontname != NULL'
failed.

Gdk-Message: Got event for unknown window: 0xc00001
(techle zprav tam bylo asi 8)

Chybova zprva od remadmin :
Chybova zprva od remadmin :Gdk-WARNING **: locale not supported by C
library

gpm copy - paste neprenasi pismena s diakritikou

v linuxconfu je par preklepu - ověrění, přčpony

Bylo by pěkné, kdyby byla některá default nastavení odpovídající
zdejším podmínkám, třeba:
- časová zóna - Evropa/Praha
- formát papíru A4 a ne legal
- 24-hodinový formát času v gnome (vpravo dole)

Po ukončení instalace je obrazovka, odkazující na errata na
www.redhat.com a Users Guide, bylo by dobre tam doplnit i odkaz na
strnky venovane ceske distribuci, nebot ta se dost lisi a na
soubor(y) venovane temto odlisnostem.

Slo by, aby i spodni radek pri instalaci byl prelozen do cestiny?

A co ta uplne prvni obrazovka po nabootovani diskety nebo CD?

V messages se mi objevily podivne radky, nevim, jestli maji neco
spolecneho s lokalizaci, ale nepamatuji se, ze bych je videl u
anglicke verze:

Aug 15 14:41:54 localhost PAM_pwdb[395]: auth could not identify
password for [root]

Aug 15 14:58:52 localhost modprobe: can't locate module block-major-8
Aug 15 14:58:53 localhost last message repeated 7 times
Aug 15 14:58:53 localhost modprobe: can't locate module block-major-
48
Aug 15 14:58:54 localhost last message repeated 7 times
Aug 15 14:58:54 localhost modprobe: can't locate module block-major-
72
Aug 15 14:58:54 localhost last message repeated 7 times

No a pak jsem narazil na chyby, ktere asi nesouviseji s lokalizaci:
- instalacni program nastavuje cas souboru dve hodiny dopredu, coz se
pak vubec nelibi linuxconfu
- kdyz jsem v mouseconfigu vybral mys seriovou Logitech stary typ,
instalace se uplne zasekla a musel jsem rebootovat.
- je spatne detekovan irq u dev/ttyS2

Na http://www.linux.cz/ by mozna mohl byt link na
http://www.linux.cz/redhat-i386-cs/

Na tuto stranku je odkaz v souboru README.i386-cs.

I kdyz nevim, jak moc aktualnim zdrojem informaci je - posledni zmeny
jsou z 16. ledna ..

Jeste k tomu readme - na Bugzillu by mozna mohl byt kompletni link
http://developer.redhat.com/bugzilla/

a potom odkazy na ftp uz nejsou aktualni - RedHat zase zmenil
nazpatek samostatne servery rawhide.redhat.com a spol. na puvodni
umisteni ftp.redhat.com/rawhide, viz to, co pisou na jejich ftp:

updates.redhat.com  --> ftp://ftp.redhat.com/redhat/updates
contrib.redhat.com  --> ftp://ftp.redhat.com/contrib
rawhide.redhat.com  --> ftp://ftp.redhat.com/rawhide
ftp.labs.redhat.com --> ftp://ftp.redhat.com/rhad-labs

Jenomze ftp.redhat.com je beznadejne pretizene...

Zdravi

Petr Soucek
Ryston Electronics s.r.o.
tel +420-2-61302222    fax +420-2-61302211
Email: petr na ryston.cz  http://www.ryston.cz