Formaty Linuxovych novin

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Červenec 22 15:27:31 CEST 1999

HTML,

> Ja bych asi do toho moc mluvit nemel, ale podle mych
> zacatecnickych zkusenosti se take jednoznacne priklanim k
> pritomnosti formatu HTML a pripadne jeste k PDF protoze
> prohlizec PDF maji bezne nainstalovany nejen uzivatele Linuxu, ale
>  i Win.
>
> Postscript je sice urcite take dost bezny, ale ja osobne jako
> prumerny uzivatel ho prakticky vubec nevyuzivam.
>

> Peter Cernoch

PDF je ve sve podstate jen zdokonalena a zpakovana forma postscriptu s
nekterymi specialnimi "pravidly" (napriklad je mozno zakazat vyber textu,
tisku, moznosti menit dokument, obsahuje informace o autorovi atd a to vse
v obtizne menitelne forme - ne li temer nemozne).

Myslim si, ze browser ma kazdy at uz z Win nebo Linuxu (pro konzoli staci i
lynx nebo MC). Cili otazka existence PDF je na zvazenou, ale vylovene proti
pritomnosti PDF nejsem. Ovsem pritomnost PS se mi jevi jako zcela zbytecna.
Zdroje by tam mohly byti, ale pakovane, protoze obcas si nekdo prece jen
muze chtit vzit do sveho pocitacoveho zapisnicku nejakou pasaz.

             Jaroslav Lukesh, K-net

               http://www.k-net.cz
      Multimedia, Networking, Communications
              Windows terminals, NC