Ceske upravy (Re: Distribuce redhat-i386-cs)

tapik oto_b na jezek.buchtovi.cz
Středa Květen 12 08:41:42 CEST 1999

Dne Út, 11 květen 1999 Michael Mraka napsal(a):
>Petr Kolar wrote:
>% > >
>% > >V podstate zbyva vyresit:
>% > >  1) zda a jak aplikovat patche do Xu
>%
>% Prosím zúčastněné, aby vyzkoušeli, zda jim skutečně chodí česká klávesnice
>% v RH 6.0 v X bez patchů na /usr/X11R6/lib/X11/locale/iso8859-2/XLC_LOCALE
>% a /usr/X11R6/lib/X11/locale/iso8859-2/Compose (problém byl s klávesami
>% áéíýú bez použití mrtvé klávesy, a myslím že se neprojevoval v KDE).

V KDE se neprojevuje z toho důvodu, že kikbd nejde přes xkb a navíc se s ním
občas hádá.

Tady se vyskytl jeden problém, a to konkrétně u Lyxu (KLyXu) s přemapováváním
klávesnic. Nešlo by nějak vnutit LyXu, že při by při vypnutém přemapovávání
bral znaky, ať už jsou jakékoli? Dost mne mrzí, že při psaní musím přehazovat
klávesnice pomocí pěti kliků myší.

>Vyzkoušel jsem (na svém sparcu :-); patch na .../iso8859-2/XLC_LOCALE
>skutečně není potřeba. (Můžeme to považovat za malé vítězství. :-)
>Patch na .../iso8859-2/Compose tam byl (právě a jen) kvůli psaní
>kroužkovaného 'ů' pomocí <mrtvý_háček>+<u>. Takže nechávám na zvážení
>jestli ho tam zařazovat (odpadnulo by nám jedno patchování :-).

Já bych se přimlouval za patchování. Spousta lidí je na to zvyklá a ten zásah
do Compose snad není tak "drsný" jako xlib_forced ;-)

tapik