vyrobou CD to skonci ?

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Pondělí Září 6 08:27:28 CEST 1999

Milan Kerslager <milan.kerslager na spsselib.hiedu.cz> wrote:
> Prokousal jsem se uz skoro na konec sveho TODO listu. Posledni, co
> zbyva, je odstranit /etc/skel veci a udelat je globalnimi. Sam se na to
> necitim, protoze nejsem autorem, mozna to i necham byt. Nelibi se mi to
> proto, ze po upgrade systemu je nemozne zasahovat do domacich adresaru
> uzivatelu a menit jim ~/.joerc & spol.

   Tohle by asi bylo na dlouhou diskusi, a urcite by se naslo mnoho
zastancu obou krajnich reseni:

- Globalne je cely system nastaven na cestinu, uzivatele maji moznost si
  to nejak vypnout - pomoci .programrc souboru apod.. Po upgradu systemu
  je uzivatel vydan na milost a nemilost spravci pocitace - jednotlive
  programy mohou ze dne na den zacit fungovat jinak, protoze spravce
  zapnul pri upgrade jejich lokalizaci. Nalezeni zpusobu, jak vypnout
  lokalizaci, nemusi byt snadne, protoze nikde neni k nahlednuti
  konfigurace bez lokalizace.

NEBO

- Lokalizace celeho systemu neni implicitne aktivni, ale zapina se az
  v uzivatelskych .programrc skriptech. Nove vytvarenym uzivatelum
  se tyto skripty kopiruji pri vytvareni uctu z /etc/skel, existujici
  uzivatele maji moznost si vsechny nebo vybrane skripty zkopirovat
  rucne. Lokalizaci urciteho programu lze pomerne snadno vypnout
  smazanim, prejmenovanim nebo upravou prislusneho .programrc souboru.
  Pokud ma uzivatel .programrc skript, je pomerne dobre chranen pred
  zasahy spravce pocitace (samozrejme pokud nedojde k zasadni zmene
  formatu nebo obsahu .programrc souboru).

Ja osobne se domnivam, ze spravce pocitace by mel uzivatelum slouzit nebo
aspon prilis neprekazet, proto jsem zastancem druheho reseni. To ma take
vyhodu, ze uzivatel si muze pomerne jednoduse nastavit jak lokalizovane
tak nelokalizovane prostredi a pokud chce, muze si prohlednout, jak je
mozne obe tyto krajnosti nastavit (globalni programrc versus uzivatelske
.programrc) a nastavit si neco mezi tim.

   Cili moje rada je pri upgrade systemu zadne zasahy do ~/.programrc
nedelat, jen dat do motd informaci, ze doslo ke zmene a co s tim uzivatele
mohou delat.

> Jo, potreboval bych RPM s pexesem od p. Olsaka a takovy ten prepinac
> klavesnice taky do RPM. Pomuze nekdo? Hotove RPM + SRC mi mozno zaslat i
> pres www.uschovna.cz.

Jinak pokud to jde na lisovani az tento tyden, budu mit novy ispell-czech
(tam snad zadnou botu neudelam), minuly tyden jsem psal o Czech-HOWTO
(verze 1.30), a krome toho by chtelo opravit etcskel-czech kvuli chybe
v .joerc. Je "novy" Gimp, asi nove JDK, ale asi nebude cas to rozumne
otestovat, aby nedoslo ke zhorseni.

                                                        S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229