StarOffice 5.1 a cestina - funguje to (skoro)

Ivo Sir ivo.sir na seznam.cz
Úterý Září 28 11:03:19 CEST 1999

Dobry den vespolek,
protoze jsem dost dlouho lamal SO, aby mi fungoval tak, jak ma a protoze

jsem vsude videl dotazy, jak to udelat, dovolim si zde shrnout temer
uspesnou instalaci. Omlouvam se, jestli je to vseobecne zname, v tom
pripade jsem jouda. :-)
Muj pocitac bezi pod RH6.0, jadro 2.2.12, KDE 1.1.1
Nejnovejsi StarOffice 5.1 je ke stazeni na
http://www.sun.com/staroffice/
SO rozbalte a spustte instalaci, pekny navod je na
http://www.intersoft.cz/linux/soffice/so-50.html
pro pocesteni si stahnete balik XKB-czsk-forcedIM z
ftp://ftp.fi.muni.cz/pub/linux/localization/X11/XKB-czsk-forcedIM-0.04.tar.gz

a postupujte podle souboru README, ktery je uvnitr.
Problem muze nastat, jestlize mate nastavene locales na cestinu, protoze

instalacni skript si spousti "localedef --help" a ocekava od nej
anglickou
odezvu. Nejjednodussi je zakrizkovat 17. radek, kde se naplnuje promenna

LOCALEDIR a pripsat "LOCALEDIR="/usr/share/locale" - nebo jiny prislusny

adresar. Pak je potreba upravit XF86Config - opet viz soubor README z
baliku XKB-czsk-forcedIM, nastavit promennou XLIB_FORCE_I18N=1, pripadne

upravit soubor /etc/syconfig/i18n:
LC_ALL=cs_CZ
LANG=cs_CZ
Pak restartujte X server a melo by to chodit.

Dalsi vec jsou fonty. SO bohuzel nespolupracuje pracuje s X Font
Serverem
a ma sve vlastni fonty. Na vyse zminene strance Intersoftu je opet
navod,
tak pouzit X-ove fonty Type1. Moc se mi ovsem nelibi (ty fonty), tak
jsem
chtel pouzit TTF z Winblows. Postup popsany v souboru setup.pdf dodanem
se
SO nefunguje (jestli se to nekomu povedlo, at mi prosim da vedet), takze

jsem sel cestou konverze TTF -> Type1.
Konverzi jsem provedl pomoci programu z nasledujicich adres:
http://quadrant.netspace.net.au/ttf2pt1/
http://www.moisty.org/linux/ttf.html
pomoci utility spadmin jsem fonty pridal do SO, az potud vsechno slo bez

problemu. Hacek je v tom, ze tyhle konverzni utility neumi z TTF fontu
dostat kodovani Latin2, takze vysledne Type1 fonty jsou jen v
ISO-8859-1.
:-((

Vysledek: myslim, ze kdyz se podari zkonvertovat TTF na Type1 v
kodovani ISO-8859-2, melo by to bez problemu chodit.

S pozdravem Ivo Sir.