KDE a GNOME

Martin Trcka mtrcka na smpas.cz
Pondělí Duben 3 15:07:45 CEST 2000

Radek Naumec wrote (Po, 03 dub 2000)
> Nainstaloval jsem RH 6.1. Nevim, co je KDE a GNOME. Když spustím X-ka,
> tak tam je vždy GNOME.
> Můžete mi někdo vysvětli co to je? A jak tam dát KDE?
KDE, GNOME, fvwm atd, atd jsou vindow managary, cesky spravci oken.

X window system je graficke rozhrani, ktere je vyuzivano aplikacemi. X server
je proces, ktery je zodpovedny za zobrazovani informaci od tech aplikaci.
Spravce oken dela to, co se rika jeho nazev.

Pokud chcete zmenit window manager z GNOME na KDE v RH 6.1 je treba vytvorit.
soubor (pokud neexistuje) /etc/sysconfig/desktop a do nej vlozit radek KDE,
nebo GNOME, nebo ENLIGTHMENT apod. v zavislosti na tom, ktery wm chcete spustit.

pokud nevite jak soubor vytvorit, napiste toto (musite byt root):

echo KDE > /etc/sysconfig/desktop

a pak spustte X-ka

--
"...Naucte se milovat sve problemy"