KDE a GNOME

Oto 'tapik' Buchta oto.buchta na inet.cz
Pondělí Duben 3 15:55:01 CEST 2000

Martin Trcka wrote:

> Radek Naumec wrote (Po, 03 dub 2000)
> KDE, GNOME, fvwm atd, atd jsou vindow managary, cesky spravci oken.

Ojojojojojojojoj.

Asi trosku rypnu a povzdechnu si, ze bych rad mel bronzovy naramek
za kazdeho uzivatele, ktery se ani neunavuje nahlenout do manualu...

1) KDE ani GNOME nejsou okenni spravci. Projekt KDE (K nevim, co je,
ale DE znamena Desktop Environment) zahrnuje vlastni wm, ktery se,
kupodivu, jmenuje kwm. Projekt GNOME to fikane obesel a specifikoval
vlastnosti, ktere pozaduje po wm, aby byl GNOME-compliant ci cosi take.
GNOME je take deskotp environment. Kazdy DE je o tom, ze vsechny
programy
se budou stejne chovat, stejne vypadat, budou mit centralizovanou
klikaci
konfiguraci a kdovi co jeste. Vyuzivaji jenotne knihovny (Qt a KDElib u
KDE,
GTK a GNOME-lib u GNOME), jednotne widgety, ...
2)Pokud Radek Naumec si nainstaloval RH6.1CZ a ma k ni prirucku, zajiste
narazil na popis programu switch-desk. :-))))

--
Oto 'tapik' Buchta
http://www.miminka.cz http://www.buchtovi.cz