Ceske fonty

Jiri Lisicky lisicky na datis.cdrail.cz
Pátek Únor 11 11:11:52 CET 2000

On Fri, 11 Feb 2000 09:48:05 +0100 (CET), you wrote:

>Zdravim!
>
>Potreboval bych poradit s volbou ceskeho fontu. Jde mi jen
>o jmeno fontu. Dostat ho na obrazovku umim, ale tech fontu
>jsou strasne spousty a xfontsel pro hledani moc efektivni neni.

existuje i gfontsel (balík gnome-utils)

>Problem je, ze pouzivam pomerne velke rozliseni obrazovky, ale
>pritom mam rad velka pismena. Bez cestiny obvykle pouzivam
>font Huge, ktery se nastavi ve Fvwm2 pomoci Ctrl + prave tl. mysi.
>
>1. Lze nejak zjistit presne jmeno fontu, ktery takto nastavim?
>   Mam na mysli ten necesky. Treba by pak stacilo dat 2 misto 1 na
>   konci jmena.

Pokud máte raději řádkový přístup: V X lze vylistovat fonty příkazem
xlsfonts. Ten má parametr -fn pro jméno fontu. Můžete tedy použít

xlsfonts -fn *Huge*

to by vám mělo vypsat všechny fonty, které mají kdekoliv v názvu
"Huge". Pokud je Huge pouze alias, nevypíše celé jméno (např fixed to
dělá), ale pouze ten alias. Potom mu musíte pomocí přepínače -ll říct
aby byl ukecanější.

>2. Existuje nejaky cesky font, ktery je krome diakritiky stejny
>   jako zmineny Huge?

Nevím, já tento font vůbec nemám.

--
        Jiří Lisický                      ČD DATIS Olomouc
e-mail: lisicky na datis.cdrail.cz           Nerudova 1