Instalace LINUX na stavajici NTFS WNT

Oto 'tapik' Buchta Oto.Buchta na inet.cz
Pondělí Únor 21 09:33:18 CET 2000

"Roman Bukáček" wrote:

> Hezky den,
>
> nevim kam se mam obratit a proto zkousim tuto adresu.

Ta spravna adresa je samozrejme linux na linux.cz . Tato konference ma trochu jine zamereni.

> [...]
> Stroj kam chci instalovat Linux je 2xPII/450Mhz s HDD 9GB SCSI a druhym HDD IDE 4.3GB, Grafika Matrox Mill.
> 1. Disk je rozdelen na dve logicke jednotky C:;D:, druhy disk je E:
> Na tomto stroji jsou v soucasne dobe instalovana WNT4.0CZ,sp5 a vsechny disky jsou formatovany NTFS.
> Muj dotaz smeruje k tomu, zda je mozne Linux instalovat na takto nakonfigurovany stroj beze ztraty instalace WNT a pokud ano, jak?

Samozrejme to mozne je. Jediny problem je v tom, ze RedHat Linux vyzaduje vlastni
diskovy oddil - partition. Nevim, co na kterem disku mate nainstalovano, ale pokud se Vam
podari jeden diskovy oddil uvolnit a bude fungovat zpetne nakopirovani
(doporucuji prislusnou oblast zazalohovat, nakopirovat jinam, smazat oblast, znovu vytvorit
nakopirovat (ne ze zalohy, ale opravdu nakopirovat) zpet a cely system bude bez problemu funkcni),
pak tuto oblast muzete be problemu smazat, vytvorit mensi a na zbyle misto nainstalovat
Linux.
RedHat Linux muze byt nainstalovan kdekoli (to je na libovolnem diskovem zarizeni
a je jedno, jestli bude na primarnim nebo logickem disku), pouze vyzaduje umistit svuj
zavadec na misto, odkud muze byt pri startu zavolan. Pokud je to mozne, doporucuji nainstalovat
lilo do prvniho sektoru diskove oblasti s Linuxem a bootovat s ni. Je take mozne
nainstalovat lilo do master bootu bootovaciho disku, ale je tu problem s tim, ze pripadne
reinstalace NT mohou prepsat tento zaznam. Nastesti neni problem toto opravit po nabootovani
z diskety napsanim lilo z prikazoveho radku.
Myslim, ze by vsechny lidi na linux na linux.cz nakonec zajimalo, jake mate zkusenosti
s Vasim Linuxem a jak Vam ta aplikace pod nim krasne chodi.
S pozdravem,

--
Oto 'tapik' Buchta
Zbývá 439030 s ... echo $((2*2*2*3*3*3*5*5*5*13*2711 - `date +%s`)) >>~/.signature